Tot ziens India. Hallo Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu Tot ziens India. Hallo Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu

Tot ziens India. Hallo Thailand!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Janne en Thomas

15 November 2006 | Thailand, Bangkok

Aloha mensjes,

een update vanuit Thailand.

Nadat we in Palolem (Goa, India) helemaal waren bijgekomen van het hectische India, zijn we vertrokken naar het strand van Colva. Vlak voor vertrek uit Palolem werd Janne nog van de weg gereden.....door een politiejeep! (geen sirene, geen haast, gewoon onkunde van de bestuurder!) en tot onze verbazing reed deze nog door ook (hit&run?)....met kapotte zijspiegel!
Geen zorgen: Janne heeft het overleefd en een mooie blauwe plek als aandenken meegekregen!

In Colva hadden we beschikking over een schattig huisje onder de palmen in 'the middle of nowhere'. Kippen, hanen, zwijntjes, buffels en puppies waren onze buren en in de nacht teruglopen via de onverlichte zandpaden was een avontuur opzich. Het eten was hier, helaas, een stuk minder lekker dan in Palolem....het gemiddelde studentenhuis in Delft heeft een betere keuken!

Vanuit Colva hebben we een daguitstapje gemaakt naar een overdekte markt in Margao (binnenland Goa). De dag daarna begonnen we aan onze terugreis naar Delhi. Na onze vorige, positieve, ervaring met de trein waren we vol goede moed. Daarnaast hadden we een kaartje bemachtigd voor de snelle trein. In plaats van 36 uur duurde de reis slechts 25 uur. Lang leve India! De treinreis leek een gigantisch succes te worden aangezien veel en goed eten bij de prijs bleek inbegrepen. Helaas was toen ons geluk op: 25 uur met twee krijsende kinderen in de coupe EN twee halfzacht gekookte eitjes als ouders. Dit is nog erger dan levend begraven worden in een bus! Ik, Thomas, ben er heilig van overtuigd dat de reincarnatie van de duivel in India leeft en pas 4 jaar oud is! Zelfs een Nederlands stel dat verderop in de trein zat had medelijden met ons......en vervloekte onze reisGENOTEN!

De nacht doorgebracht in Delhi om de volgende ochtend met het vliegtuig naar Bangkok, Thailand te vliegen. 's-Ochtends om vijf uur ging de wekker....zonder water uit de kraan was het nog lastiger wakker worden. Gelukkig pompte de taxichauffeur keihard geweldige Hindibeats uit z'n speakers en reed hij als een bezetene door de straten van Delhi, waardoor we als nog goed wakker werden.

Tot ziens India! Nog even een aantal mensen bedanken die het overleven van deze maand India medemogelijk hebben gemaakt:
- Ria voor de desinfecterende handgel (zonder water te gebruiken!)
- Anne/Marieke voor de vitaminepillen
- Pieter v. Foreest voor de Lonely Planet, de meest betrouwbare informatiebron in India.

Nu overnachten we in een guesthouse nabij Khao San Rd in Bangkok, Thailand. Hier is weer veel lekker eten zoals Pad Thai, Springrolls en Banana Chocolate Pancakes! Ook zijn we al onze route aan het uitstippelen (buiten Khao San Rd is alles nog goedkoper: 3 dvd's voor 2 euro!!) voor het inslaan van een nieuwe garderobe, cd-dvd-software-en-playstation2-collectie wanneer we aan het eind van de reis weer terugkomen in Bangkok.

We verblijven hier nu maar kort en vertrekken vanavond alweer met de nachttrein naar Ubon Ratchathani. Vanaf hier hopen we een bus te kunnen vinden die ons de grens overbrengt naar Zuid-Laos......misschien dan met een boottocht naar Noord-Laos. Wat we exact gaan doen is afhankelijk van de mogelijkheden, volgende keer meer: stay tuned!

Gegroet!

• 15 November 2006 - 09:40

DJ HAAT:

Toffe foto's wederom, leuk te zien dat je nu overnacht in een guesthouse waar ik een paar keer met lies heb ontbeten. Zuid-Laos bij de duizend eilandjes is erg leuk. Tho, Pad Thai is goed te vreten he, ik vrat er destijds ongeveer vijf per dag, tussen de maaltijden door wel te verstaan. Maar ja, ik spoor natuurlijk niet. Trouwens, jij ook niet. Het labfeest was ellendig, dus jullie hebben zoals bij vrijwel alles hier de laatste tijd, niets gemist. Wat een kutfeest, dat vooral werd bezocht door volk van gelijke strekking. Uiteraard waren er berbers die iemand het ziekenhuis ingewerkt hebben. Zien jullie dit inspirerende volkje of hun geloofsgenoten nog wel eens?? Tot laterz en geniet waar je van genieten kan! Salaam

• 15 November 2006 - 18:35

Karin Van De Bies:

Hallo Janne en Thomas,

Dat is wat, Janne zomaar van de weg gereden. Zo zie je maar dat er in elk land van die .....chaffeurs zijn. Ben blij dat je, buiten de blauwe plek, niets anders hebt.
    Ik geniet er van jullie verhalen. De foto's zijn gewoon weg super. Wat een mooie zitten er tussen.
    Ik zag ook op een van de foto's de tuk tuk staan. We hebben vandaag jullie kaart gekregen dus weten we nu precies wat jullie bedoelen. Voor wat betreft de verhuizing: zoals het er nu naar uit ziet gaan we begin volgend jaar naar de Marcushof.
    Maar goed geniet nog van alles wat je ziet en doet en we blijven lezen!!!

Doeidoei!!!

• 20 November 2006 - 09:32

Jeroen M:

ik begin langzamerhand toch wel steeds jaloerser te worden, volgende bericht van jullie moet ik misschien maar gesloten laten... veel plezier jullie daarzo en pak nog wat zon voor mij, later!