Bericht 27-12-2006 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu Bericht 27-12-2006 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu

Bericht 27-12-2006

Door: Janne

Blijf op de hoogte en volg Janne en Thomas

30 December 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

(Dit bericht hebben we al op 27-12 gschreven, maar konden we pas op 30-12 plaatsen i.v.m. internetstoringen in heel Azie. Volgens de kranten als gevolg van de twee zware aardbevingen onlangs voor de zuidkust van Taiwan.)

Selamat Tengah Hari! (vraag me niet hoe je het uitspreekt)

Een bericht vanuit het bloedhete Maleisië!!

Na ons vorige bericht vanuit Phitsanulok, Thailand, hebben we nog Ayuthaya met haar vele tempels en ruïnes bezocht. Dit stadje hebben we verkend te voet en per boot (het is namelijk een eiland omgeven door rivieren). Daarna zijn we vanuit Bangkok met het vliegtuig (doe maar luxe) vertrokken naar Kuala Lumpur, Maleisië!!

Hier hebben we kerst gevierd, een vreemde gewaarwording in de drukkende warmte. We waren dan ook tot niet veel in staat en waren blij uitgenodigd te worden om de film "Borat" (van Ali-G) in een 'ge-aircondition-de' ruimte te kijken, was erg grappig! Een aanrader voor iedereen....of nou....misschien kan toch niet iedereen hem waarderen....(Nanning deze moeten we echt nog een keer kijken als ik terug ben, jij vindt hem zeker weten leuk!)

We overnachten in Kuala Lumpur in een leuk hostel in Chinatown, met een rooftop-bar waar we 's avonds kunnen afkoelen. Onze kerstdiners bestonden voornamelijk uit rijst en geroerbakte shizzle, in de openlucht. Waarvan er eentje onder een afdakje was omdat er een tropische regenbui naar beneden stortte.

Het is nu namelijk regenseizoen in Maleisië. Hier in Kuala Lumpur merk je daar niet zoveel van, maar de oostkust is op dit moment geen aanrader door de vele buien en het zuiden is al helemaal geen optie, zo bleek. Daar zijn namelijk op dit moment heftige overstromingen, evenals op Sumatra, Indonesië. In Maleisië is het dodental ondertussen opgelopen tot zeven mensen en op Sumatra zijn dit al vierennegentig mensen met honderden vermisten (en honderdduizenden mensen dakloos en/of op de vlucht)! Met de bijbehorende schandalen zoals reddingswerkers in Maleisië die geld eisten van drenkelingen voordat ze ze wilden redden. Weer veel natuurgeweld dus, precies twee jaar na de tsunami. Dit betekent voor ons dat we niet door Zuid- Maleisië kunnen reizen om via Sumatra naar Java en Bali te gaan. Dus wederom de plannen aangepast!

Als volgt: morgen (28-12) vliegen we in alle vroegte naar Jakarta, waar we in de middag op een vliegtuigje stappen naar Bali. Op Bali vieren we oud en nieuw, dus dat moet een knalfeest worden! (hopelijk met vuurwerk en zonder bommen) Als er dan verder niets overstroomt of ontploft is het plan om de Flores eilanden te verkennen in Indonesië. Om daarna dan eventueel via Java (of Bali) naar een ondertussen hopelijk opgedroogd Noord-Maleisië te vliegen en vanuit daar met de trein door een ondertussen hopelijk bommenvrij Zuid-Thailand naar Bangkok te reizen.

Klinkt goed toch?

Nu eerst nog een dag genieten van Kuala Lumpur. De stad doet een beetje aan een modern India denken: hierendaar proberen ze ons af te zetten en er zijn veel hindoes en moslims. Tegenovergesteld van India is echter de verontwikkelde infrastructuur en de vele moderne hoge gebouwen. Ze hebben hier bijvoorbeeld 'ook' de Twin Towers, maar hier staan ze nog wel overeind. Vanuit de Menara Kuala Lumpur (een soort Euromast, maar dan twee keer zo hoog) hadden we een geweldig uitzicht over de stad met haar vele bizarre kantoorgebouwen, drukke wegen en het park met tropisch regenwoud in het midden van dit alles. We konden door een verrekijker alles zien, inclusief een gigantisch complex aan de rand van de stad dat op datzelfde moment in de fik vloog en afbrandde. Erg vermakelijk... (ohhoh)

Het volgende bericht dus volgend jaar vanuit Indonesië!!!!

We wensen jullie allemaal een heeele fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2007 !! Tot volgend jaar!!

Dikke kus vanuit Maleisië

• 30 December 2006 - 11:59

Annelies:

Wat zien jullie toch een hoop. Wij zijn alweer benieuwd naar de foto's.

• 30 December 2006 - 12:03

Desiree:

Heej!!
    Wat gaaf weer allemaal zeg!! Tot wanneer blijven jullie nou weg eigenlijk??
    Liefs Desiree

• 30 December 2006 - 12:34

Marianne En Abe Torn:

Nog heel veel reisplezier voor 2006. Een gezellige en vooral kleurrijke oud- en nieuwjaarsviering op Bali. En voor 2007...........heel veel geluk, liefde en gezondheid en natuurlijk ook voor de komende weken heel veel reisplezier. We hopen ook in 2007 te kunnen genieten van jullie heerlijke reisverhalen met toebehorende kiekjes. Veel liefs

• 30 December 2006 - 15:39

Imke En Teun:

Heey thomas en janne,
    Nu jullie reisplannen zijn aangepast is de kans groot dat we elkaar weer tegen gaan komen in 2007!!! Fijne jaarwisseling in Bali en misschien dus tot in 2007!!
    groetjes, Imke

• 30 December 2006 - 16:21

Bennooooo:

Yooo nog een fijn nieuwjaar gewenst!!!!!!! :) ik hoop dat jullie daar ook lekker kunnen feesten!!!

• 30 December 2006 - 19:53

Marieke:

hoi darlings, iedere keer probeer ik iets nieuws als begin, eerste vraag hoe kan ik jullie foto ruimte geven?? hoe moet dat. ik ga dat nu even onderzoeken.

na de aardbeving was ik even bang dat ik geen contact meer met jullie had, maar vanochtend had ik gelukkig weer een bericht.

orgen ga ik naar de piet hein straat en daarna zie ik wel... gelukkig nieuw jaar

• 31 December 2006 - 11:00

Karin De Kreek:

Hallo Janne en Thomas,

Heb weer genoten van jullie verhalen en natuurlijk de foto's. Zoveel mooie dingen die jullie zien.

Ik wens jullie voor 2007 veel geluk, liefde en wijsheid en geniet nog van de weken die jullie nog hebben te gaan.

Byebye Karin

• 31 December 2006 - 12:46

PiNOw:

HAHA julie zijn jullie ouders lekker aan het bangmaken met als die bomtheorien haha. Hee gelukig nieuwjaar (alvast of als je dit morgen leest dan), is voor julie nog maar drie uurtjes ofzo hehe, laters!

• 31 December 2006 - 12:57

Marieke:

ha, klinkt goed jullie reisplannen,ik hoop dat jullie mijn andere berichten ook hebben ontvangen, mijn computer wordt oud,en kan niet zo goed meer nadenken lijkt mij wel haha. Hier alles kits achter de ... haha wat zijn we weer lollig.
    Alles knalt hier al in Delft.Gelukkig Nieuwjaar en suc6 in 2007 take carexx

• 01 Januari 2007 - 13:00

Marian (van Kim):

Happy newyear Globetrotters!!!!!

• 01 Januari 2007 - 13:40

Stefan:

Jullie heeeeeeeeeel
    veeeeeeeeeel
    geluk in het nieuwe jaar vol buitenlandse avonturen!!

Ciao, Stefan

• 03 Januari 2007 - 11:45

Tinus:

Heel gelukkig nieuw jaar gewenst vanuit Amsterdam. Wat staan er indrukwekkende photo's in jullie album. Echt heel gaaf! Ook ik ben benieuwd wanneer jullie terug komen naar het zonovergoten nederland.

• 04 Januari 2007 - 12:35

Jemiaah Islamiah:

Allah u Akbar, en inshAllah ik leg bom op rails. Of bom in Bangecock. Of bom waar dan ook. Boem! Een knallend nieuwjaar, door de semtex uit elkaar. HEHEHEHE
    ALLAH

• 04 Januari 2007 - 14:36

Sanne:

GELUKKIG NIEUW JAAR!!! Beetje kunnen feesten op Bali?? Onze party was zeeeer geslaagd. Wel jammer dat jullie er niet bij waren, maar zo te zien hebben jullie ook best leuke dingen te doen ;)Probeer al dat bom- en natuurgeweld maar een beetje te ontwijken! x sanne

• 07 Januari 2007 - 13:53

Doeke:

Ola! Ik vind het maar niets al die rampen om jullie heen. Wel weer geweldige verhalen!!! Een knallende, succesvolle, vrolijke en avontuurlijke start in 2007 in verweggistan toegewenst!!! KUS

• 07 Januari 2007 - 23:56

Waldo:

hallo Columbussen ,
    Jullie zien er wel uitgerust uit en gelukkig, ontspannen :)!
    beetje laat.. maar een Happy new year van ons allen thuis en dat alles zijn weg zal banen richting jullie futere !iedereen hier ook de Best wishes 2007!!Wat een action/contrasten in dat Azie en toch is men happy .
    Geniet er lekker saampjes van en Go for it in 2007.
    Laterz & Greetzzz
    waldo