Heb je even voor mij?? (om dit te lezen) - Reisverslag uit New Delhi, India van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu Heb je even voor mij?? (om dit te lezen) - Reisverslag uit New Delhi, India van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu

Heb je even voor mij?? (om dit te lezen)

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Janne en Thomas

07 November 2006 | India, New Delhi

Namaste luitjes!

Het is alweer een tijdje geleden dat we iets van ons hebben laten horen, althans zo voelt het. We hebben dan ook weer een heleboel meegemaakt, althans zo voelt het!

Vanuit Pushkar zijn we in alle vroegte naar Jodhpur gereisd. Jodhpur wordt ook wel de blauwe stad genoemd (er staan dan ook veel blauwe huizen, logisch!). Hier hebben we Meherangarh (the majestic fort) bezocht, waar we gebruik konden maken van een uitgebreide audio-tour. Voor de verandering geen last gehad van opdringerige 'tourguides' en lekker met onze koptelefoon op (mooi gezicht) door het prachtige fort gelopen.

's-Middags onze reis vervolgd naar Ranakpur. In een middagje van de stoffige woestijn naar bergachtig en bosrijk gebied gereisd. Hier vullen diverse tempels (bekend van de 1444 verschillende pilaren) het prachtige groene landschap.

's-Avonds aangekomen in Udaipur en een schattig guesthouse opgezocht aan het meer. (Voor de kenners: dit meer is ook bekend van de Bond-film 'Octopussy') In het midden van het meer liggen twee paleizen. De paleizen zijn alleen bereikbaar via boot en alleen toegankelijk voor rijke toeristen zoals David Beckham en Elton John...zowaar kwam er dus een heuze paperazzi (van een of ander Engels roddelblad) bij ons het hostel binnenlopen. Hij was alvast op zoek naar de beste (foto)plekjes voor het bezoek van de Beckhams in feb. 2007. In Udaipur hebben we eindelijk een tijdje niks gedaan, heerlijk! Lekker gegeten, veel gehangen, leuke andere reizigers ontmoet en een busreis naar Mumbai/Bombay geboekt!

Zaterdagmiddag konden we ons claustrofobische hokje in de 'sleeper'-bus betreden. De bus heeft onderin gewoon stoelen, maar wij mochten, via een klein laddertje, een slaapcompartiment in. Deze is te laag om rechtop in te zitten en aan de zijkanten geheel afsluitbaar, waardoor het voelt alsof je in een (tweepersoons) doodskist ligt. Wij weten nu in ieder geval hoe het is om een legbatterijkip te zijn......of levend begraven te worden! Dit maakte deze 18-uur-durende-busreis tot een bizarre ervaring. Naast de beperkte hoeveelheid ruimte waren ook de heerlijke geuren langs de weg en bij de w.c.-stops een blijvende ervaring. Echt ranzig, maar toch bijzonder! Gelukkig konden we wel slapen en was het redelijk snel achter de rug!

's-Ochtends gearriveerd in Mumbai en de hele dag voor pampus op de kamer gelegen en genoten van de Simpson-marathon op Tv. Die Tv hadden we wel even verdiend vonden we zelf! Mumbai is druk, vies, ranzig en smerig, maar de mensen zijn wel een stuk aardiger dan in Delhi. Kakkerlakken vergezelden ons op de W.C. en de smog eraf douchen was geen optie. Dit vanwege het bruine, vetachtige water uit de kraan. De smog is zelfs zo erg dat de zon in Mumbai een kwartier eerder uit het zicht is dan dat deze ondergaat.

In Mumbai o.a. vanaf the Gateway to
India (een soort Arque du Triomphe) naar Elephanta Island gevaren. In een reis van 1 uur, op een niet-zeewaardig bootje, de zee overgestoken naar dit bloedhete eiland. Op het eiland vonden we verkoeling in de tempels gebouwd in de grotten. In de wijk Collaba 'slechts' drie keer een figurantenrol in een Bollywood-film afgewezen. We gingen steeds meer naast onze slippers lopen....Na drie dagen grote stad, waren we toe aan frisse lucht en hebben we een treinreis naar Goa geboekt!

De treinreis, in vergelijking met de busreis, was een verademing. Alleen het instappen is hier een ander verhaal. Stipt tien uur 's-avonds stonden we klaar, maar de trein vertrok pas drie uur later. Gelukkig hadden wij in het duurdere gedeelte een bed gereserveerd, want in de goedkoopste klasse moet je letterlijk knokken voor je plek. De trein aan de andere kant van het perron werd zelfs gevuld onder politiebegeleiding en had meer weg van een supportersrel van de gemiddelde Ajax-Feyenoord!

Na trein, tuk-tuk en hobbelige bus kwamen we begin van de avond aan in Palolem! Na alle drukte en viezigheid was een bamboe-hutje tussen de palmbomen direct aan het strand geen overbodige, maar welkome luxe! Hier beginnen we onze dag met een duik in de warme zee, gevolgd door een boottocht door het achterland of een wandeltocht naar het eilandje verderop (als 't eb is natuurlijk). De dag wordt in stijl afgesloten met een prachtige zonsondergang en een heerlijke maaltijd aan het strand. Dit alles bij kaarslicht, aangezien de stroom regelmatig in heel het dorp uitvalt.

Het is hier zo heerlijk dat we hier nog steeds zijn en onze plannen enigzins hebben aangepast.....Varanassi is niet meer haalbaar en zelfs plan B, Hampi, is door de slechte treinverbinding niet meer te doen. Dit omdat we zondag a.s. (de 12e) van Delhi (36 uur per trein vanuit Goa) VLIEGEN naar Bangkok, Thailand. We reizen dus nog even rond in Goa voordat we eind deze week vertrekken naar Delhi!

Zodoende het volgende bericht vanuit Thailand! Bedankt voor de aandacht!

:)

  • 07 November 2006 - 09:43

    Marian (van Kim):

    Leuk verhaal, mooie foto's!! Wel jammer van Varanasi....

  • 07 November 2006 - 11:21

    Doeke:

    Hey!!! Ik ga misschien ook naar Thailand in de zomervakantie! Laat ergens in een tempel oid een geheim bericht voor me achter. :D. Ik mis je! Kus

  • 07 November 2006 - 11:41

    Hellen:

    ¡Hola Chicos!
    Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen!
    Eigenlijk kan ik alleen maar zeggen dat ik jullie heel veel 'plezier' (ik zoek naar een woord met wat meer expressie) wens en geniet van de tijd!
    Ik blijf zeker lezen.

    Liefs,
    Hellen:D

  • 07 November 2006 - 11:55

    Joost:

    Erg leuk om te lezen!! En blijf foto's posten... gr, Joost

  • 07 November 2006 - 12:57

    PiNOw:

    Damn zonde dat jullie niet meer naar Varanasi kunnen gaan, die stad is echt te cool. Wel erg grappig om foto's te zien van plekken waar ik ook geweest ben ha ha. Veel plezier met chillen en doe ze de groeten van me in Bangkok.

  • 08 November 2006 - 17:46

    J2:

    Eens in de week pas ik op op het neefje van Tho. Ziggy is 22 maanden en begint nu te praten, maar zijn woordenschat is nog beperkt. Zo zegt hij correct "mamma" als hij Patricia ziet, maar dat zegt hij ook als hij een foto van vader Frits ziet. Toen hij en ik samen jullie foto's zaten te bekijken, zei hij stralend bij foto 2.124:
    "mamma" !!!!!!

  • 08 November 2006 - 18:02

    Marianne Torn:

    Val in herhaling, maar jullie verhalen blijven geweldig. En ja uiteindelijk zo'n palmenhutje aan het strand met een romantische zondsondergang.......zou ik zeker ook wat langer blijven. Zaterdag 11 november vertrekken wy om 14.30 uur naar Bangkok, komen de 12e aan en reizen gelyk door naar Ayutthaya.Verv. naar Kachanaburi en dan weer naar Bangkok voor 2 dagen. Hotel: Maxx, 288 Rama 9, Asoke-Dindaeing te Bangkok.SMS me maar Janne: 06-15196325 of telnr hotel 0066-22480011 Dikke XXXXX en hoop dat we elkaar kunen zien

  • 09 November 2006 - 14:40

    Je Weet Toch:

    Die foto's zijn erg geil. Wat doen we hier nog in dit land he. O ja, in andere staat van geest geraken. Maar met zo'n omgeving als daar hoeft dat nauwelijks meer. De plaspoelpolder zal nu wel nog lelijker ogen als jullie terugkomen. in ieder geval.... Laterzzzzzzzzzzzzz

  • 09 November 2006 - 21:12

    Jolanda:

    Hoi Thomas en Janne,

    Wat een avonturen. Leuk om steeds even te lezen.
    En een onwijze mooie foto's zitten ertussen.
    Geniet nu even lekker van je bountyhutje en strand voordat je weer in zo'n trein terecht komt.

    Groetjes
    Jolanda Fransen

  • 10 November 2006 - 16:41

    Annelies:

    Helemaal fantastisch!!!

  • 10 November 2006 - 20:48

    Marie:

    nouw moe zitten jullie daar lekker en ik moet rapporten schrijven over de engeltjes in mijn klas. ik vertel ze waar jullie zijn. We hebben nu een groot project over communicatie afgesloten en
    jullie waren er in mijn klas onderdeel van, de kinderen vinden het reuze leuk wat jullie mee maken , Ik laat ze ook de foto's zien. Liefs van mij Theo en Anne maar die is een avondje stappen

  • 11 November 2006 - 14:14

    Doeke:

    Wow, dat paleis in het water. Ik zou niet eens verbaasd opkijken als daar een vliegend tapijt uit zou komen vliegen. Blij dat jullie er nog zo gezond en vrolijk uit zien! Kus

  • 11 November 2006 - 17:30

    Ria:

    Hallo lieverds, wat een leuke berichten en zulke schitterende foto's. Hebben jullie nog de mail van Nina gelezen over India. Zij is op een heleboel plaatsen geweest. John de Bruin uit de Bieslandhof vroeg nog hoe het met de kleine ging. Ik heb verteld dat hij in kon loggen,maar hij vertrekt naar Spanje en ik begreep dat zijn comp. meeging. Dus of hij er dan nog aan denkt weet ik niet. Hijis van plan lang in Spanje te blijven. In mijn mail vergat ik dacht ik te melden dat we maandagochtend bekijken of er plaats is voor oma in Delft, dan is er vergadering van de plaatsingscie. Mijn stukje was daar niet zo duidelijk over. Ik vond het verstandig van jullie dat je een rustperiode hebt ingelast. We hebben afgelopen week uitbundig het 25 jarig jubileum van Carla gevierd met diner, koffieochtend noem maar op. We hebben een privé voor haar gemaakt, was erg leuk, al kostte het veel tijd. Nina en ik hebben een abc voor haar gedaan. Was ook een succes. Gister at Suzanne van DVP zal ik maar zeggen, bij ons. Het was erg gezellig. Marieke heb ik pas nog op de sportschool gezien. Ze zag er goed uit. Met Mette ben ik veel op stap vnl.op vrijdag of op zondag. We gaan ook kerstshoppen in Dordrecht heb ik voorgesteld. En met de PvF gaan we kerstshoppen in Antwerpen 8 dec. Misschien zie ik wel een leuk cadeau voor jullie. Gewoon lekker westers. De sinterklaas barst hier al volop los. Veel lekkere dingen ook. Als jullie straks weer zijn aangekomen hebben jullie in ieder geval wat te lezen. Doe voorzichtig en geniet. Kussen van Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne en Thomas

03-10-2006 vliegen naar Tokyo, Japan 15-10-2006 vliegen naar Delhi, India 12-11-2006 vliegen naar Bangkok, Thailand En vanaf daar reizen we rond met de trein/bus/boot door waarschijnlijk Thailand/ Laos/ Maleisië/ Indonesië!! En dan komen we in februari alweer naar huis.

Actief sinds 30 Aug. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 29319

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2006 - 04 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: