Lang Leve (in) Langkawi! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu Lang Leve (in) Langkawi! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu

Lang Leve (in) Langkawi!

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Janne en Thomas

05 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat Petang!

Hier een ‘korte’ update vanuit Pulau Langkawi, Maleisië. Het is hier echt heerlijk: tropisch warm, blauwe zee, palmbomen en onbewoonde eilandjes. We nemen zo veel mogelijk zon in ons op, want helaas zit onze reis er bijna op. Morgen reizen we per trein terug naar Bangkok om daar aan onze laatste week te beginnen. Op 13 februari, half tien ‘s ochtends Nederlandse tijd, zijn we er al weer...................

De laatste dagen in Indonesië hebben we doorgebracht met (wederom) Engelse vrienden in Kuta Beach op Bali. Overdag heb ik ook deze Engelsen kennis laten maken met de (inmiddels befaamde) Nederlandse cultuur en hiermee hun scheldwoordenschat aanzienlijk uitgebreid. ’s Avonds namen ze ons mee naar een aantal van de lokale ‘pubs & clubs’. Tot onze grote verbazing kwam Janne hier een vriend van haar basis- en middelbareschool tegen: Junior (een grote Surinamer)! Een leuke avond met een bijzondere verzameling mensen!

De volgende dag vertrokken we per vliegtuig naar Kuala Lumpur. Hier hebben we twee dagen doorgebracht met een beetje ‘shoppen’ en films kijken waarna we de slaaptrein naar Butterworth hebben genomen. Vanaf hier met de ferry naar Georgetown op het eiland Penang gevaren. Deze stad schijnt het beste bewonderd te kunnen worden vanaf het ‘lookout point’ op de 60e verdieping van het KOMTAR-gebouw. Georgetown bleek echter niet bepaald een schoonheidswonder. De volgende dag de fast-ferry (iedereen om ons heen werd zeeziek) gepakt naar het veel mooiere eiland Langkawi.

Hier hebben we ons gesetteld in een huisje aan het strand ‘Pantai Cenang’. We verblijven hier inmiddels al een aantal dagen en het bevalt ons meer dan prima! Na een korte verkoudheid (niezend en snotterend op een tropisch eiland??) was het dan eindelijk zover: ik ben 25 geworden!! Op het gehele eiland bleken ze niet aan verjaardagsversiering te doen, dus Janne heeft zelf prachtige slingers geknipt en geplakt. Het is erg prettig om mijn verjaardag eens een keer in het zonnetje te vieren. Iedereen nog bedankt voor de sms-jes en mailtjes! Op mijn verjaardag hoorden we sirenes, helikopters en gejuich. Dit bleek echter niet voor mij bestemd te zijn, maar voor de Tour de Langkawi (een groot wielerevenement) die langs ons huisje racete.

Per speedboot hebben we de onbewoonde eilandjes rondom Langkawi verkend. Op twee eilanden genoten van heerlijke stranden en zelfs een zoetwatermeertje. Daarna hebben we het eiland Langkawi ontdekt in een gehuurd Playmobil autootje (zie foto). Een flinke uitdaging aangezien ze hier aan de linkerkant rijden en alles dus in spiegelbeeld gebeurt. Afentoe gingen de ruitenwissers in plaats van het knipperlicht aan, maar voor de rest verliep het vlekkenloos. Onze eigen ‘Tour de Langkawi’ ging langs watervallen, verlaten strandjes en een bizarre kabelbaan in de bergen. Deze doodenge kabelbaan bracht ons naar een ‘lookout point’ op een imposante luchtbrug (770m boven zeeniveau, zie foto’s). Nadat we weer veilig in ons huisje waren, hebben we nog een hoop geleerd over Nederland. Op een van onze drie zenders (Maleisië 1, 2 en 3) werd namelijk een documentaire over Maleisiërs op bezoek in Nederland, inclusief Engelse ondertiteling, uitgezonden. Wisten jullie dat wij, Nederlanders, meer dan 60 bloemencorso’s per jaar hebben??

Wij kunnen nu helemaal niet meer wachten tot we terug zijn.......

• 05 Februari 2007 - 19:35

PiNOw:

HAHA ik ben de laatste die als eerste reageren kan! Echt ik ben heel blij dat jullie terug komen, dan hoef ik niet meer elke keer jaloers te zijn! Volgens mij ken ik die Junior ook trouwens wazig dat je die daar tegen komt haha. fijne laatste week nog! en tot het heeeeerlijke valentijnsgebeuren heh WHahaha als ik jullie was zou ik nog 2 dagen wegblijven om dat nepfeest te ontlopen! Sampai jumpa lagi.

• 06 Februari 2007 - 10:51

Gaylord :

Met diepe droevenis zie ik dat je gewoon vreemd ben gegaan met een bruine werker. Hoe kon je dit doen :( Ook zie ik dat je op foto 'de dag daarna' volledig uitgewoond ben, maar je ziet er toch schuldbewust uit. Rijswijks next topmodel!! :)

• 07 Februari 2007 - 10:32

Doeke:

ben je stiekem over je hoogtevrees heen? Eerst die foto bij de afgrond en nu die brug. damn liever jij dan ik. Tot snel! kus

• 07 Februari 2007 - 14:08

Annelies:

Jammer voor jullie dat het er bijna weer op zit. Het was wel een hele bijzondere reis. Goeie reis terug!

• 08 Februari 2007 - 13:03

Gladys En Wilma:

vauit een besneeuwd nl heeft wilma zitten griezelen en gladys zitten genieten van luchtbrug en kabelbaan..... dat playmobile-auto-tje lijkt verdacht veel op onze suzuki alto...'t is maar wat je gewend bent! Fijne dagen nog en een goede reis terug. Groetjes uit koud NL!

• 09 Februari 2007 - 17:55

Masrianne Torn:

Thomas van harte!!!!! en Janne veel liefs. Weer volop genoten van jullie reisverhalen en zeker ook de foto's geniet nog maar lekker van die warmte op jullie vakantie, hier hebben we weer de nodige sneewoverlast gehad en is nog steeds aan de frisse kant(2 graden), voor nu alvast een goede thuisreis en tot gauw

• 12 Februari 2007 - 14:16

Nanning:

Dat is wel heel bijzonder, dat jullie Junior tegenkwamen.