Tussen twee werelden..... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu Tussen twee werelden..... - Reisverslag uit Tokio, Japan van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu

Tussen twee werelden.....

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Janne en Thomas

15 Oktober 2006 | Japan, Tokio

Hallo lieve mensen,

we zitten momenteel op het vliegveld in Taiwan wachtend op onze vlucht naar Bangkok (3 van de 6 uur zijn voorbij), om daar 11 uur te mogen wachten op een vlucht naar Delhi/India....letterlijk tussen twee werelden dus, wachtend op onze tweede cultureshock!!

Japan was geweldig, interessant, zonnig, grappig, bizar en fascinerend! Kort samengevat: voor herhaling vatbaar! :)

Vanuit Narita zijn we naar Tokyo gegaan. Hier hebben we op Ikebukuro station afgesproken met Diana en Karien, twee collega's van Janne die een maand rondreizen door Japan. Met zn vieren zijn we met de Shinkansen (supersnelle japanse trein) naar Kyoto gegaan. Voordat we tien keer Tokyo konden zeggen waren we al weer in Kyoto (probeer dit maar eens!!) Vooral het oude deel van Kyoto met loslopende Geisha's was erg mooi. Tho heeft hier bijna een Japanse ballo uit zn stapelbedje gesleept omdat zijn wekker een uur lang bleef afgaan. Fijn volk die zuipende Japanners......

Na twee (onrustige)nachtjes zijn we doorgegaan naar Hiroshima, nog wat zuidelijker in Japan. Hier hebben we het A-bomb memorial museum bezocht. Je weet wel, die plek waar onze Amerikaanse bondgenoten van de wereldvrede een van de twee bommen hebben gegooid.....erg indrukwekkend en confronterend! Vanuit Hiroshima zijn we met de boot naar Miyajima gegaan. Dit is een klein eiland met mooie natuur, waar rendieren overal rondlopen. Tijdens een pittige wandeling naar het hoogste punt, stak zelfs een aap het pad over! Daar keken we wel even raar van op (en hij ook van ons trouwens).

Na Hiroshima zijn we weer met zijn tweetjes verder gaan reizen, terug richting het noorden. Na een nachtje in Kobe in een school geslapen te hebben zijn we teruggekeerd in Tokyo. Tot op heden hadden we weinig daklozen gezien, maar dat veranderde direct toen we de ghetto van ons nieuwe hostel inliepen. Daar sliepen al onze sake-zuipende vrienden op de straten rondom ons hostel. Gezellig!

Vanuit deze prachtige basis hebben we veel wijken in Tokyo bezocht. Zoals Akihabara (electric city en music street). Bijna een paarse glimmende jas inclusief drakenprint voor Eus gekocht....Janne kon er nog net een chopstick voor steken......lucky Mickael (en Eus)! Sorry Met!

Wat een overgangen hier!! Je loopt vanuit een tempel zo een fel verlichte straat in vol met neon-reclames, manga-cafe's en karaokebarren! Ook tussendoor een dagje weggeweest uit de smog van de stad naar Nikko, een natuurgebied met prachtige watervallen en tempels.

Vrijdag een avondje afgesproken met Diana, Karien en Takuma (Japanse vriend van Diana). Dit was erg gezellig en vooral de terugweg naar het hostel was hilarisch. Hoeveel mensen passen er in 1 metro?! En hoeveel drank heeft een Japanner nodig om om te vallen?! Of ze drinken teveel of kunnen er allemaal gewoon niet tegen. Wij waren ongeveer de enigen die rechtop stonden en wakker waren. Slalommend door alle Japanners toch veilig thuis gekomen.

Vannacht hebben we nog een nachtje in Narita geslapen in het hostel waar we ook de eerste nacht hebben doorgebracht. Dit keer waren we bekenden dus kregen we de mooiste kamer! Een traditionele Japanse kamer waar je op de grond slaapt naast een boeddistisch altaartje.

Conclusie:
Het eten is hier meer dan geweldig en de Japanners zijn zeer behulpzaam en vriendelijk. Als je de weg niet weet pak dan je kaart kijk tien seconde dom voor je uit en er staat een Japannertje naast je om je te helpen gewapend met mobiele computer (wat bij ons nog telefoon heet).

Koenus als antwoord op je vraag. We hebben in totaal twee moslims gezien.......in de metro......dat was spannend!!! :) Verder weinig variatie op de Aziaten. Wel een Japanner met een Duitse legerjas inclusief Duitse vlag mogen aanschouwen....Overigens hebben Japanners en moslims een ding gemeen; ze hebben er beide een handje van om met vliegtuigen in Amerikaanse objecten te willen vliegen.....voor zover de specifieke info voor grote San Koen!

Mensen het vergaat ons meer dan goed. Wij willen jullie bedanken voor de aandacht. Respect! Met dit verhaal hebben wij een groot deel van de wachttijd overbrugd. We gaan nu eten en pakken de volgende vlucht.

De groeten, bedankt voor de vele leuke reacties. Volgend bericht vanuit India!

• 15 Oktober 2006 - 12:27

J2:

Goed om jullie verhalen te lezen, stelletje globetrotters. Hier is nu toch echt de zomer ten einde. En de flat op de Troelstralaan wordt belaagd door mannen in witte pakken die de asbest er uit peuteren. Goede reis!

• 16 Oktober 2006 - 07:52

Anne:

Leuk verhaal!!!Wees maar blij dat je even uit het land van de duizelingwekkende belasingaanslagen, overuren en dicht geslibte A13 ben :) Ik geloof dat ik ook aan vakantie toe ben! Hier gaat het zijn gangetje, het is nog redelijk weer, nog 3 weken tennisbaan draaien en dan heb ik eindelijk een keer echt weekend! Gister zijn Hans en ik lekker bij de vang wezen lunchen bij Elwin en ik denk dat dat het lekkerste broodje is wat ik ooit heb gegeten. Geniet van jullie avonturen en maak vooral veel foto's !!! Dikke kus anne & Hans

• 16 Oktober 2006 - 09:07

Marian (van Kim):

Leuk dat je me hebt toegevoegd en me op de hoogte houdt van jullie wereldervaringen!!Ben benieuwd hoe de hectiek van India jullie bevalt na het georganiseerde Japan, over 2 werelden gesproken!
    Wij zijn net terug uit Z.Amerika waar we met z'n viertjes(!) naartoe zijn geweest. Was toppie!
    Goede verdere reis, geniet ervan,
    Marian

• 16 Oktober 2006 - 10:20

Schapie Schapie:

Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben...neem voor mij een broodje bapaou mee!

• 16 Oktober 2006 - 12:16

Stefano:

Tja, reizen, wachten, wachten reizen.. Maar dit is een goede manier om de tijd te doden! Ik lees lekker jullie reisje mee, en doet me goed om te horen dat jullie flink aan het genieten zijn! Veel plezier verder en natuurlijk, veel avontuur!!!
    Ciao!
    Stefan

• 16 Oktober 2006 - 21:28

Sanne:

Leuk leuk leuk jullie verhalen. Maakt me erg jaloers! Hier is alles nog steeds gewoon delft. Pino en ik gaan dit jaar onze beste thomas spelen voor blikopener :-) Heel veel plezier daar!
    x sanne

• 17 Oktober 2006 - 09:13

Marijse:

klinkt weer erg tof! ik heb mezelf per ongeluk uit de mailinglist verwijderd..kan ik er weer ingezet worden? :)

• 17 Oktober 2006 - 11:39

Mandy:

hey lievies, echt heel erg jammer dat ik geen afscheid meer van jullie heb kunnen nemen maar dat ga ik goed maken...jullie hebben het vet naar jullie zin en dat is cool..janne ik wilde eigenlijk wel een loslopende geisha :-) dikke kus en tot de volgende x...

• 17 Oktober 2006 - 13:25

Corremans:

Japan klinkt goed, lekker monocultureel enzo :) Thomo! Zie al helemaal voor me hoe je in India door een van de vele spirtueleuze charlatans word gezalfd, of hoe wat kruipende lijken op de hoek van de straat de benen die zij kwijt zijn bij jou proberen terug te nemen. Héérlijk.. :) In ieder geval vele malen verheffender dan dit droevige koninkrijk. Het kankerweer komt er spoedig aan hier. Denk dat alleen de geestverruiming dmv verboden middelen hier beter georganiseerd is. Ik zou zeggen geen enkele reden tot heimwee dus. En weet: Allah is altijd bij je in de buurt. Het ga jullie goed........

• 17 Oktober 2006 - 14:57

Mette:

wauw, een paars jasje met drakenprint?echt?

• 17 Oktober 2006 - 21:32

PiNOw:

Namaste! Neem aandat jullie Delhi ondertussen ontvlucht zijn? Waar gaan jullie eerst heen? Rajastan? Laat het me weten misschien heb ik nog wat last minute tips, Alex is trouwens in Nepal en net in India geweest. Hij heeft vast ook allerlei verhalen. nou de mazzel! Ram Ram.

• 19 Oktober 2006 - 10:03

Joostt:

Lucky Basterds!!! Wat vonden jullie van Shibuya?? Als ik ergens heen zou willen is het daar wel. GAMING PARADISE!!! En mode trouwens ook natuurlijk. Maar over gamen gesproken.. Gerremans, neem ff ergens een witte DS Lite mee onderweg ;) Zijn spotgoedkoop in Azie. Als ze niet uitverkocht zijn in elk geval. Maar veel plezier in India en laat snel weer wat horen!
    Sayonara, Joostt

• 19 Oktober 2006 - 14:43

Marianne En Abe Torn:

We hebben weer genoten van jullie verhaal. Voor ons nog drie weekjes en dan gaan we naar Bangkok, maar eerst mijn verjaardag vieren en dan de koffer pakke, we nemen voor de thai ook wat T-shirts, een heleboel pennen en zeepjes en shampoo mee.

• 19 Oktober 2006 - 19:50

Annelies En Rens:

Kreeg net van Pino jullie adres. Helemaal te gek daar in Japan. Toch ook wel heel verrassend. Ik had tenminste een heel ander beeld van Japan. Denk dat ik daar ook eens naar toe moet.
    Ben benieuwd naar jullie verhalen uit India.
    groetjes,
    Annelies