Het eerste bericht uit het verre oosten!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu Het eerste bericht uit het verre oosten!! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Janne en Thomas - WaarBenJij.nu

Het eerste bericht uit het verre oosten!!

Door: Janne

Blijf op de hoogte en volg Janne en Thomas

05 Oktober 2006 | Japan, Tokio

Konnichiwa!!
Ons eerste berichtje vanuit Japan!!
Na een lange reis via Bangkok en Taipei kwamen we woensdagavond aan in Japan! Door alle drukte hadden we ons vrijwel niet voorbereid en stonden we een beetje ontheemd op Narita Airport. Eerst maar een geldautomaat gaan zoeken...Daar aangekomen realiseerden we ons dat we niet eens wisten wat de yen waard is, dus we hebben maar een bedrag gegokt. Ons grote vermogen van maarliefst tienduizend yen bleek echter maar 64 euro waard. Gelukkig wel genoeg voor een telefoonkaart, treinkaartje, maaltijd en slaapplaats. Van de informatiebalie kregen we een telefoonnummer voor een slaapplek. Hier kregen we een man aan de telefoon, Taka, die zei dat we met de Keisei-Line naar Narita Station moesten gaan en daar weer moesten bellen. Dit hebben we maar gedaan waarna hij ons vanaf het station kwam ophalen en ons naar een hostel bracht waar een stapelbedje voor ons klaar stond. Taka vertelde dat er mooie tempels in de omgeving van Narita zijn dus daar wilden we `s avodns nog even naartoe wandelen. Het hek van het park was op slot, maar een zij-ingang bleek wel open. Hierdoor konden we toch het park in en in het pikkedonker tussen alle tempels doorlopen. Heel mooi en bizar. Er waren verder alleen wat krekels en een oude man die rondjes liep om een van de tempels verder was het helemaal verlaten. Op de terugweg naar ons hostel beseften we ons opeens dat we geen idee meer hadden waar we waren. En aangezien ze in de smalle straatjes van Narita niet aan straatnamen doen werd het erg lastig. Een Japanse vrouw legde ons de weg uit, maar we bleken al zo ver afgedwaald te zijn dat ze ons maar met de auto heeft thuisgebracht. Wat een eerste dag!!
Vervolgens zijn we beiden als een blok in slaap gevallen, alleen ik had last van een jetlag en heb de halve nacht wakker gelegen. Gelukkig had ik jullie I-pod waarvan ik nu alle functies ken :) Ik heb spelletjes op de I-pod gespeeld en muziekjes van Mickael en Chris geluisterd. Thomas heeft 14 uur aaneengesloten geslapen!!! Vandaag zijn we in de middag naar Tokyo gegaan, zo`n anderhalf uur met de trein. Daar zijn we naar Shibuya 109 gegaan, nog nooit zo iets raars gezien! Het is een winkelcentrum (in de `hippe` wijk Shibuya) van negen verdiepingen met alleen maar kledingwinkels voor dames! Wat als gevolg heeft dat dat hele winkelcentrum dus gevuld is met Japanse meiden, de een nog gekker gekleed dan de ander!! Tho en ik hebben onze ogen uitgekeken! Ik denk dat Thomas vrijwel de enige jongen was in die hele flat...op een paar verkopers na. (Gwen en Mette, als jullie later rijk zijn moeten jullie echt hier naartoe gaan!! Echt iets voor jullie....Mette ze hebben zelfs een speciale panty-winkel vol met de meest gekke panty`s met doodshoofden en weetikveelwat en Gwen we moesten aan jou denken omdat het net een grote verkleeddoos leek) Behalve veel bijzonder geklede japanse meiden zijn de straten hier gevuld met neonlichten en reclame, erg kleurrijk dus!
Morgenochtend om elf uur hebben we afgesproken met Karien en Diana (collega`s van mij die ook in Japan zijn) en gaan we met zijn vieren naar Kyoto, de oude hoofdstad van Japan. Ik ben benieuwd! Nou, ik heb zo wel weer genoeg geschreven, ik zou nog wel een uurtje door kunnen vertellen over die rare Japanners (die volgens Thomas rare `ie` en `oe` geluidjes maken als ze denken of engels proberen te praten) maar dan krijgen we weer van die ellelange verhalen zoals in Australie....ik zal me proberen in te houden....Geen foto`s trouwens want dat kan niet op deze computer, dus die houden jullie tegoed. En we hebben in de verveling op Taipei perongeluk mijn sim-kaart geblokkeerd dus die doet het niet meer. Oepsie. In Japan hebben we sowieso geen bereik dus sms-en kan weer vanaf de 15e en dan dus naar Tho zijn mobiel.

Nu gaan we het restje van onze jetlag wegslapen en dan morgen weer vroeg op!! Ik hoop dat alles daar goed gaat zo de eerste drie dagen zonder ons. Vast lekker rustig....
Dikke kussen!

  • 05 Oktober 2006 - 15:20

    J2:

    nou, dat is wel heeeel leuk om nu al iets (veel) van jullie te horen!
    Q: zelfs al zijn er straatnaambordjes, dan kun je die toch niet lezen?

  • 05 Oktober 2006 - 15:27

    Dennis Spaan:

    Hoi Janne & Thomas, Erg leuk om jullie verslag te lezen. Zelf zit ik nu inmiddels al een jaar in Suriname. Het gaat goed hier, heel erg hard werken. Weinig geld maar wel fullfilling. Groet, Dennis
    PS: Al Sushi gegeten?

  • 05 Oktober 2006 - 16:01

    Marieke:

    hoi ouwe globetrotters,spannend verhaal, wat lief dat dat mens jullie met de auto bracht,ik wist niet dat de yen zo laag stond, ik pobeer er achter te komen hoeveel tijdsverschil er is misschien kunnen we dan een afspraak maken om te chatten. Hier alles goed maandag begint de verbouwing en de bank wordt purper rood dat is dus ook wel spannend.

  • 05 Oktober 2006 - 17:38

    Nelis-san:

    jo tho-san en janneman, klinkt geinig allemaal, op die warenhuizen na dan, dat moet de HEL op aarde zijn. Wanneer gaan jullie kogelvis eten in een aftands steegje met de yakuza? Trouwens, zijn er ook moslims in Japan, of andere multiculti-achtige bevolkingsgroepen? En ga je nog naar een underground Hardcoreparty? Einde kruisverhoor. iig veel plezier en sayonara!!!

  • 09 Oktober 2006 - 06:46

    Ferrydorp:

    aiiiight klinkt allemaal vet. Tis hier nog vroeg en moet zo omas wassen dus ik hou het kort ;) Veel plezier de komende tijd enzo :)

  • 09 Oktober 2006 - 17:30

    Mariko-san:

    ooit een spannende film. maar ik ben je moeder.De vloer is bijna afgeschuurd en het ziet er wel tof uit.
    Op school gaat het niet zo best, omdat ik bijna al mijn vrije maandagen moet inleveren voor een jenaplan cursus van 3 jaar ik krijg niks vergoed en de cursus is verplicht. Zielig het onderwijs in Nederland.Waar zijn jullie nu. ik denk wel veel aan jullie. tot de volgende keer liefs marie

  • 10 Oktober 2006 - 06:34

    Koen Jong-il:

    Kijk ie uit voor mij!!! Geen plutonium happen ofzo, wordt zo'n smerige boel. je weet toch....

  • 12 Oktober 2006 - 13:23

    Marianne En Abe Torn:

    Hallo Janne en Tho. Wat een belevenissen allemaal en dat pas aan het begin van jullie lange reis. Erg leuk om te lezen en we hopen snel weer iets van jullie te horen. Jammer van je simkaartje

  • 12 Oktober 2006 - 17:21

    Lau:

    heeeeeeeey!!!!!!!!!! T klinkt net als een film, gek zo ver weg!! wel heel erg leuk! dikke zoenen en geniet van al t gekke en mooie daar! kuz

  • 12 Oktober 2006 - 22:38

    Waldo:

    hey daar aan andere kant van aardbol..,
    geniet er allebei
    super goed van!!Welverdiend!!!(:
    Wat een belevenissen daarzo maar echt iets voor...,wat een volk he
    en wat een uitdaging deze trip.maak er iets onvergetelijks moois van....
    groetjes waldo (:

  • 13 Oktober 2006 - 08:21

    Anne-san:

    Jongens klinkt super spannend en te gek om mee te maken! Hier alles prima..werken eten slapen, werken eten slapen haha begonnen met cursus NIMA A en dat is heel leuk! Verder ga ik maar snel eens naar die vloer van mariko-san kijken. Hans heeft een nieuwe baan vanavf maart als klusjesman, tuinman etc van alles grappig he? Veel plezier en we missen jullie nu al!! Groetjes Anne

  • 13 Oktober 2006 - 12:33

    PiNOchet:

    Konishiwa! Awashi wa piNOw des. Ogenki desu ka? Zutto tsuzukete! Dewa mata atode.

  • 13 Oktober 2006 - 20:22

    San Wat Lul Je Dan:

    Dont imitate, inovate :P

  • 15 Oktober 2006 - 10:36

    Diana:

    Hoi Janne en Thomas,

    Ik hoop dat jullie reis verder goed verloopt. Wij zijn op de volgende bestemming, lees maar op de site. Het is hier echt een loopgebied, geen kip te bekkenen (die lag op mijn bord). Morgen gaan we toch weer wat mensen opzoeken en daarna op naar Nikko. Een hele goede reis en ik zal jullie volgen.

    Dikke kus Diaan

  • 15 Oktober 2006 - 10:42

    Karien V.d. Kroef:

    Dag mensen,
    Hoe is de wachttijd en de reis verlopen?
    Nog meer moeten wachten dan jullie dachten?
    We missen jullie nu al en hadden graag ons avontuur van vandaag met jullie willen delen. Dit was ook echt iets voor jullie geweest. Veel natuur en prachtige bergen, die al beginnen te verkleuren. Wel erg eenzaam hier zo zonder mensen en zeker omdat ze weinig engels spreken. Ik hoop dat jullie een lange maar erg fijne tijd tegemoed gaan en heeeeel veeeel verhalen mee terug brengen.
    Heeel veel groeten van mij en tot ziens. Miss You.
    Karien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janne en Thomas

03-10-2006 vliegen naar Tokyo, Japan 15-10-2006 vliegen naar Delhi, India 12-11-2006 vliegen naar Bangkok, Thailand En vanaf daar reizen we rond met de trein/bus/boot door waarschijnlijk Thailand/ Laos/ Maleisië/ Indonesië!! En dan komen we in februari alweer naar huis.

Actief sinds 30 Aug. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 29319

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2006 - 04 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: